Het is nu vr 19 okt 2018, 14:30

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
 zijn jullie ook zo blij? 
Auteur Bericht
Stro Swingie

Bericht zijn jullie ook zo blij?
De openbaring op de driesprong
Steve’s onbegrijpelijke blog no. 16

Toen ik op het grote podium op Castlefest stond en daar "Dance until we Die" speelde had ik een openbaring: Ik realiseerde me dat er een speciaal soort energie heerste. Een energie gemengd met het groepsgevoel dat we op momenten als dit delen: terwijl de muziek speelde, het wickerbeest brandde en jullie allemaal tekeer gingen, roepend, zingend en helemaal een werden met het Leven! Dat soort momenten zijn eigenlijk de belangrijkste redenen waarom ik deel wil zijn van OMNIA, en waarom OMNIA deel van mij is. Ik denk dat deze redenen ons inspireren met behoefte en kracht die nodig is om door te gaan met het schrijven en spelen van onze muziek en de boodschap die we willen brengen:

“Hou van het Leven, Respecteer de Natuur, Leef met Eer en wees Vrij”.

Samen hebben we een weg gevolgd die heeft geleid naar waar we vandaag de dag staan. Op die bewuste dag waarover ik het heb (Castlefest Pagan Night, 1 Augustus 2009) stond ik op een driesprong. Misschien had je het niet direct door als je me daar zo zag staan zoals ik vaker op een podium sta, maar ik stond toch echt op een driesprong. En in mijn gedachten zag ik de drie wegen die daar samenkwamen.

De eerste weg was degene die ik genomen had om daar te komen, een lang slingerend pad dat leidde door bossen en langs festivals, Muziek en Kunst, tranen en gelach, maar vooral langs duizenden mensen die ons zoveel liefde en respect gegeven hebben, zoveel vertrouwen en geloof, zo veel inspiratie en positieve energie. Het pad waar ik zo van hou..

Het tweede pad was er een dat de afgelopen 7 maanden nauwkeurig door zakenmensen was uitgestippeld, een snelweg die ons zou leiden naar grote nationale en internationale bekendheid, TV studio’s, miljoenen kijkers en luisteraars, radio zendtijd, platendeals, etc. Iets waar iedere band een moord voor zou doen om “geld en succes” te verkrijgen.

Het derde pad leek vrij veel op het pad waarover ik gekomen was, die slingerende weg die maar door gaat. Enkel wij en jullie en de muziek en het gevoel dat ons verbindt. Een weg die leidt naar een bos vol verborgen geneugten en gevaren, waar geen pad recht of duidelijk is, maar waar bloemen groeien en vogels zingen, en waar de waanzin van de massamedia niet zomaar binnen kan komen.

Op die driesprong werd het mij duidelijk dat wij “in een leugen leefden” ("living in a lie") als wij ook maar dachten dat wij onze muzikale boodschap konden verspreiden via de massamedia en de boodschap intact konden houden. Ik geloofde echt dat we een manier hadden gevonden om onze muziek ten gehore te brengen aan miljoenen luisteraars zodat wij het proces van bewustzijn konden versnellen bij het ras van aangeklede apen. Ik dacht dat we de muziekbranche en de zakenwereld konden veranderen zonder zelf te veranderen.

Ik had het mis.

Het bleek niet mogelijk. We werden langzaam geforceerd onszelf te veranderen om in een bepaald hokje te passen. Maar ronde stokjes passen niet door vierkante gaatjes. Het werkte gewoon niet.

Onze droom die OMNIA heet was in groot gevaar door de stress die werd gecreëerd door de de manier van werken van de harde zakenwereld. Iedere keer weer hadden we ernstige twijfels of we anderen moesten toestaan om ons geliefde OMNIA te gaan exploiteren op de vrije markt. Steeds weer twijfelden we, maar we probeerden door te gaan, voor de muziek, voor onze gezinnen die moeten eten, voor de afspraken die we na moesten komen naar onze managers. We hoopten dat het uiteindelijk zou werken. Dat we meer optredens zouden krijgen, dat we eindelijk te horen zouden zijn op de radio (iets waar iedere componist/muzikant natte dromen van krijgt).

Maar het gevoel ging niet weg. Er was iets mis. We wilden nog steeds dat de media onze muziek zou gaan verspreiden om uit te komen in de oren van mensen zoals Jullie; maar mensen die ons nog niet kennen, maar die blij zijn om te horen wat we te zeggen hebben en waarover we zingen. Maar diep in ons hart wisten we dat deze “snelweg” die door onze goedbedoelende managers uitgestippeld was onze muziek en ons geloof om zeep zou helpen als we deze koers zouden blijven varen.

Direct na Castlefest hadden onze managers geregeld dat we in een groot TV programma konden komen (interview met Sic voor 1,5 miljoen kijkers!). Het was allemaal al georganiseerd ,maar ik moest dan wel wat "concessies" doen en meegaan in de “werkwijze van de media” als ik wilde dat het allemaal door zou gaan. Nou, ik maak geen concessies en zal dat ook nooit doen wanneer het om OMNIA gaat. Omnia is mijn leven, het is geen project, ik ben een echt bestaand persoon. Onze muziek is 100% persoonlijke emotie, onze nummers zijn geen covers, ze komen direct uit het hart. Wij werken en leven als een oprechte expressie van ons eigen leven. Dit is waarom wij geboren zijn. Zoals konijntjes konijntjesdingen doen, doet Omnia, Omniadingen (en soms ook konijntjes dingen, maar dat is weer een ander verhaal).

Om een lang verhaal ietsje korter te maken; ik zei “NEEN!, ik doe het niet..” want ik ga liever op de straathoek spelen met een pet op de grond voor wat kleingeld dan dat ik mijn eigenwaarde verlies. Ik werd geforceerd door regels om “niet mezelf” te zijn, maar dat is het enige wat ik kan zijn! ("It's just the way I am"). En alles kwam dus tot een halt. Na een lange en voor alle partijen emotioneel gesprek kwamen onze managers (Theo en Yigal) Jenny en ikzelf tot de conclusie dat hun beter af zouden zijn met een band die zich kan houden aan de regels van de commercie, en dat wij beter af zouden zijn met een manager die net zo raar is als wijzelf en die ons en onze Fans begrijpt.

Wat wij samen hebben is te kostbaar om te riskeren dat het vernield wordt. Ik ben blij dat de meesten van jullie begrepen hebben dat we NOOIT iets vreselijks zouden laten gebeuren met deze droom waar we zo van houden, en dat ik ieder woord wat ik op het podium of daarbuiten zeg ook echt meen.
We vonden het leuk om een poppy "radio versie" van het nummer "Alive!" te maken omdat het grappig is om te klooien met verschillende stijlen. En het was heel cool om te kunnen werken met een echt professionele studio drummer. Maar dat betekent niet dat we ineens alleen nog mainstream muziek maken… alsjeblieft niet ;-)
We spelen met veel plezier "Dance until we Die" maar dat betekent nog niet dat we nu ineens een Rap band zijn!
Wij zijn OMNIA,en dat is “alles” wat we ooit willen zijn.

Dus, “Vaarwel geld, wereldberoemdheid en censuur!” en “Hallo Vrijheid!”
Samen met onze band en crew, al onze stoere en lieve vrienden, en JULLIE, onze trouwe fans, zullen we trouw blijven aan de Omnia droom en onze boodschap blijven brengen zoals de eik groeit: langzaam, maar prachtig en zelfstandig met sterke diepe wortels. En misschien ook nog met eekhoorntjes erin.:o)

We gaan jullie zien op het volgende optreden ergens en ooit
(wellicht op een straathoek).
Greenthingz en Wees Vrij!
Steve Sic Evans van der Harten

ps: en als er ooit nog mensen zijn die twijfelen aan mijn oprechtheid,mijn religie of mijn eer gevoel : "then you may put your lips together and sweetly kiss my pagan arse, OK?"

Van dit bericht werd ik heel erg blij, jullie ook? Of gaat jullie Omnia-liefde niet zover? Vertel 's...
XXX

vr 09 okt 2009, 23:21
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ]