Het is nu do 26 apr 2018, 00:02

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
 [vraag] Hoe heb jij Nightwish leren kennen? 
Auteur Bericht
Barvrouw "chefke"
Barvrouw  "chefke"

Bericht [vraag] Hoe heb jij Nightwish leren kennen?
Hoe ben jij bekend geraakt met de band Nightwish? Waar heb je ze voor t eerst zien optreden? Wat was toen je eerste indruk? Vertel het allemaal hier!

di 01 apr 2008, 22:12
Profiel ICQ YIM WWW
Mac Cuislenraít

Bericht 
Mijn ervaring met Nightwish begint nu zo ongeveer een 4jaar geleden in het oudelijk huis van mijn moeder waar ik de twee kamers o de boven verdieping voor me zelf had. Dit had ook wel een nadeel want in de ene kamer stond me tv en in de andere me pc. The Box was er toen nog en toen was the box nog leuk want als ik me niet vergis was de woensdag avond one the roxx en in eens kwam daar de clip nemo voorbij. Ik vond het toen wel leuk klinken (was WT gewend) en raasde meteen de andere kamer in naar me pc. Daar op een p2p zocht ik het nummer op en dacht toen laat ik ook kijken of er van de voor mij toen nog onbekende band ook een torrent was. Ik ga naar suprnova en warempel die is der van een 400mb met alles wat ze hadden. Ik braaf downloaden en het af en toe over me speakers gooien. Niet lang na die woensdag avond begeef ik me via de trein naar Londen naast deze mooie stad te bezichtigen met mijn moeder. Begeven we ons ook in het theater Royal nog wat naar de voorstelling The Phantom of the Opera. Ergens in de diepe graven van mijn geheugen wist ik dat dit een mooi stuk was en genoten hebben we zeker. Maar nu zal je denken wat heeft dit met Nightwish te maken, niet veel als je niet hun cd's kent. Maar wat blijkt nu een tijd later terug in nederland als ik weer Nightwish over me boxen gooi. Hoor ik in eens de bekende tune van The Phantom of the Opera.

Leuk weetje is dat in die zomer de film ook nog uit kwam waar een extra nummer voor geschreven is door andrew loyd webber him self.

Nu zijn we vier jaar verder de box is dood, suprnova is in andere vorm weer in de lucht, me haar is een stuklanger, veel mensen kenne me alleen in kilt en Nightwish is een nieuwe zangeres rijker want de ander is de band uit gehaald.
Ook heb ik me eerste optreden mee gemaakt en dat was erg gaaf.

wo 02 apr 2008, 00:55
Profiel
Scothic

Bericht 
Ik hoorde Nightwish voor het eerst op de verzamel cd 'Into Temptation' die uitkwam in 2001 net na de grote doorbraak van Within Temptation. Het nummer dat daar op stond (en dus het eerste nr dat ik hoorde) was Ever Dream en is altijd favoriet gebleven bij mij. Binnen een jaar had ik alle reeds uitgebrachte cd's en dvd's. Diverse keren stonden optredens op de planning maar ik kon om verschillende redenen steeds niet gaan (bijbaantje, te weinig geld, familieverplichtingen, verjaardagen) dus had de hoop al een beetje opgegeven ze ooit nog live te zien.

Tot het moment dat ik in Canberra (hoofdstad Australie) bij een vriendin thuis even op internet zat en besloot te kijken of Nightwish al optredens gepland had in Nederland eind 2005. Tot mijn grote verbazing zag ik dat ze 2 dagen achter elkaar in Melbourne (waar ik daar woonde) zouden optreden net nadat ik daar weer terug zou komen van mijn vakantie. Ik weet nog heel goed dat ik zo door het dolle heen was dat ik spontaan die Australische vriendin in het Nederlands ging vertellen dat Nightwish kwam en dat ik meteen kaartjes besteld had. Ik kreeg argwaan dat ik iets verkeerd deed toen zei mij geschrokken aankeek; later hoorde ik dat ze dacht dat ik bezeten was ofzo (nederlands klinkt in buitenlandse oren blijkbaar heel duivels).

Najah, iig 2 dagen naar dat optreden geweest; was echt geweldig; konden maar 300 mensen ofzo in dat uit de kluiten gewassen café en het was een superlaag podium waar wij heel dicht bij stonden. Het leukste van het optreden was dat ik van tevoren aan de crew een cadeautje voor NW gegeven had waar een heel klein fotootje van mij bijzat en dat Tuomas gedurende het optreden een aantal keer stond te zwaaien naar mij (en Tara ook). En natuurlijk het plectrum dat ik van Emppu kreeg......... Na het tweede optreden kwam de band achter signeren (Emppu was ziek dus die was al weg en Tarja was Tarja dus die was ook al weg); daar heb ik nog met Tuomas op de foto gestaan (die ik nooit meer aan mensen laat zien want ik zie er niet uit op dat ding) en met Marco en Jukka over Nederlands bier gepraat heb. Was al met al een geweldige ervaring!

Afgelopen december heb ik ze in de nw samenstelling in Duitsland gezien en dat was fantastisch; wat een verfrissing om Anette zo enthousiast op het podium te zien staan! Echt geweldig!!!!!!!!!!! En Amsterdam en vervolgens Antwerpen waren helemaal fantastische ervaringen! zeker toen ik erachter kwam dat de Edward Scissorhands pop die ik Tuomas voor zn verjaardag had gegeven in Duitsland sinds die tijd aan zn tweede keyboard hangt en zowat de hele wereld over geweest is! En ook heel vet dat we een knuffel kregen van Anette; echt een geweldig persoon!

Ik kan iig niet wachten tot Wacken Open Air en Lowlands; heb er zoveel zin in!!!!!!!!!!! en hopelijk nog een keer Londen of Helsinki dit jaar! Ben weer helemaal verslaafd iig!

Blessed be

Franca

P.S. Voor iedereen die foto's wil zien; de mooiste komen dit weekend op mijn MySpace site.................

wo 09 apr 2008, 14:49
Profiel WWW
Hysterisch verantwoord bijverschijnsel
Hysterisch verantwoord bijverschijnsel

Bericht 
:lol:
Ze komen dit jaar ook op Werchter..! :wink:

wo 09 apr 2008, 16:27
Profiel WWW
Scothic

Bericht 
Vet! Ik wil daar ook heen, maar denk niet dat het gaat lukken met vervoer en overnachting enzo. Zou wel heel gaaf zijn!

groetjes

Franca

do 10 apr 2008, 10:59
Profiel WWW
Mac Cuislenraít

Bericht 
hier zit er nog eentje.
Al zit ik bijna standaard voor alles met dat probleem

do 10 apr 2008, 11:01
Profiel
Stro Elf

Bericht Re: [vraag] Hoe heb jij Nightwish leren kennen?
ik zou t niet eens weten, het kwam allemaal een beetje tegelijk aanwaaien die muziek, maar toen ik t allereerste album kocht in de winkel, was erg nieuwsgierig naar t 2e album, die nog veel beter was... helaas werd t toen steeds minder qua muziek, en bleef t op enkele nummers steken per album.

wo 22 jul 2009, 16:14
Profiel
Mac Cuislenraít

Bericht Re: [vraag] Hoe heb jij Nightwish leren kennen?
via via, ooit iets gehoord op tmf ofzo. vond het wel leuk. cd gekocht, maar cd's gekocht... nooit in het echt gezien helaas :(

wo 22 jul 2009, 17:37
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ]